söndag 19 januari 2014

Naturpärlor i Jönköpings kommun

Titel: Naturpärlor i Jönköpings kommun - Utflyktsguide
Språk: Svenska
Författare: Jönköpings kommun
Genre: Övrig litteratur
Utgivningsår: 2013
Antal sidor: 150 sidor
Baksidetext: -

Min kommentar: Jag är ute alldeles för lite i naturen. Mest för att jag är rädd att gå vilse. Det har ju hänt. Nu har det ju gått bra dessa gånger det hänt. Men, jag glömmer aldrig när jag hamnade fel i skogen i Fulltofta...

Den här boken har man på Jönköpings kommun tagit fram. Jönköping har en fantastisk natur. Fast å andra sidan har väl de flesta orter i Sverige det! Och man har nu då gjort en utflyktsguide, så att vi nu ska våga oss ut i naturen. I boken finns det 68 naturpärlor utspridda över hela kommunen. En del av dem kände jag till innan, och har dessutom besökt, andra helt nya för mig, och flera av dessa nya är jag nyfiken på att besöka.

En väldigt bra grej man gjort i den här boken är att man skrivit ut vägbeskrivning, vart det finns parkeringar och om det går att kollektivt till platsen! Framförallt det där med den kollektiva biten gillar jag, som inte har bil.

Nu är det kanske inte läge att ge sig ut i skogen och kika, men nu längtar jag till våren, då jag ska packa ryggsäcken med mat och dryck och ta med mig boken och så ger jag mig ut på små exkursioner. Går jag vilse så går jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar