söndag 30 december 2012

Arkeologisk undersökning Gränna kyrka

Titel: Arkeologisk undersökning Gränna kyrka
Språk: Svenska
Författare: Björn Varenius
Utgivningsår: 1993
Antal sidor: 73 sidor
Baksidetext: Jönköpings läns museum
     Arkeologiska rapporter, tryckt serie
     1992:20     Areslätt, Tomas. Arekologisk undersökning av överplöjt vikingatida gravfält. Nennesmo, Reftele sn, Gislaved kn.
     1992:21     Nilsson, Ylva och Stibéus, Magnus. Arkeologisk och byggnadshistorisk undersökning av fyra gårdar från 1600-1800-talet, Kv Ansvaret 7-8, Jönköping.
     1992:22     Varenius, Björn. Arkeologisk undersökning Gränna kyrka, Jönköpings kn


Min kommentar: För den som gillar arkeologiska utgrävningar är detta en bra "bok". Mig gav den inte speciellt mycket. Tyvärr. För det fanns ju potential att bli en "Jenny-bok". Jag tycker  det är intressant med utgrävningar och jag gillar ju kyrkor. Men det var väldigt mycket L11-12/P1, Fnr 72, 74 och så vidare. Kan hända att jag någonstans i boken/häftet hade kunnat hitta förklaringen till dessa bokstavs-/sifferkombinationer, men jag orkade faktiskt inte kolla upp det hela! Så jag för skylla mej själv att jag inte riktigt fick ut allt av den arkeologiska utgrävningen av Gränna kyrka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar